Žádosti o informace
- Osobní podání: na obecním úřadě v úředních dnech a hodinách.
- Telefonické podání: 724 848 204
- Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
- Písemnou žádost můžete doručit elektronicky na adresu ou.mackov@worldonline.cz, nebo poštou na adresu Obecní úřad Mačkov, Mačkov 75, 388 01 Mačkov.
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Příjem žádostí a způsob podání
Osobní podání: na obecním úřadě v úředních dnech a hodinách
Telefonické podání: 724 848 204
Poštou na adresu: Obecní úřad Mačkov, Mačkov 75, 388 01 Mačkov
Elektronicky na e-mail: ou.mackov@worldonline.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: 2cxamw5
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
◾komu je žádost určena,
◾jaká konkrétní informace je požadována,
◾kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Požadavky na elektronická podání:
Obec akceptuje jako přílohu podání soubory v těchto formátech:
- *.TXT (prostý text),*.RTF (dokument v textovém standardu RTF),*.PDF (dokument ve formátu Adobe Acrobat Reader), *.DOC, *.DOCX (dokument MS Word),*.XLS, *.XLSX (dokument MS Excel),*.TIF,*.GIF,*.JPG,*.JPEG,*.PNG (obrázky).
- Elektronický podpis je akceptován pouze u formátů PDF a e-mailových zpráv.
- Celková velikost příchozí zprávy zasílané pomocí e-mailu je omezena na 10 MB.
- Jednou e-mailovou zprávou (nebo na jednom technickém nosiči dat) zasílejte pouze jedno podání.
- Pokud součástí jednoho podání je více elektronických dokumentů, musí být zřejmé, který dokument je vlastním podáním a které dokumenty jsou dalšími elektronickými přílohami tohoto podání.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti – do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) – do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§00A014 odst. 3 písm. a) zákona) – do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) – do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem – do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) – do 30 dnů od doručení výzvy.
Příjem a vyřízení odvolání
Způsob odvolání a jeho obsah:
- Osobně na obecním úřadě
- Poštou na adresu Obecní úřad Mačkov, Mačkov 75, 388 01 Mačkov
Odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- obecní zastupitelstvo – jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
- krajský úřad – jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.
Sazby za poskytování informací
Položka Sazba
hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) –
fotokopie nebo výtisk existujícího dokumentu
– jednostranně formát A4 černobíle 2 Kč/ks
– oboustranně formát A4 černobíle 4 Kč/ks
– jednostranně formát A4 barevně 3 Kč/ks
– oboustranně formát A4 barevně 6 Kč/ks
ostatní náklady dle skutečně vynaložených nákladů.